Теми та приклади проектів з фізики.

Учням про проекти.
Розрізняють такі види проектів:
Дослідницькі проекти – потребують добре обміркованої структури, повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення методології дослідження, тобто теми дослідження, аргументація її актуальності, предмета й об’єкта, завдань і методів дослідження, формулювання гіпотез, розв’язання проблеми і вибір шляхів її розв’язання.
Творчі проекти – не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату й формі його представлення (стіннівка, відеофільм, свято тощо)
Інформаційні проекти – спрямовані на збирання інформації про який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлення учасників  проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів.
Практичні проекти – розв’язання практичних завдань «замовника» проекту і як результат –  розробка наочного посібника, макету, приладу, обладнання, рекомендацій щодо їх використання.
Ігрові (рольові) проекти – образне відображення реальних процесів і явищ в сценічних формах, ігрових ситуаціях – як результат, моделювання реального об’єкту.
Інколи розв’язання фізичних проблем може поєднувати одночасно вказані типи проектів.
Можна виокремити кілька загальних етапів виконання проектів.
1. Організаційно-підготовчий. Учитель: мотивує учасників, формує мікрогрупи, допомагає у визначенні мети і завдань проекту кожному учневі, розробленні плану реалізації ідеї, визначає критерії оцінки діяльності учнів на всіх етапах. Учень:  визначає мету і завдання проекту, розробляє план роботи, шукає необхідну для початку проектування інформацію.
2. Пошуковий. Учитель: консультує за змістом проекту, допомагає в систематизації, узагальненні матеріалів, знайомить з правилами оформлення проекту, стимулює розумову активність учнів, відстежує практичні дії виконавців і оцінює проміжні результати кожного учасника, проводить моніторинг спільної діяльності. Учень: збирає, аналізує й систематизує інформацію, обговорює її в мікрогрупах, висуває і перевіряє гіпотези, виконує практичну частину проекту, оформляє макет або модель проекту, проводить самоконтроль.
3.Підсумковий. Учитель: консультує з питань підготовки звіту про виконану роботу,  захисту проекту, виступає в ролі експерта на захисті проекту, бере участь в аналізі виконаної роботи, оцінює внесок кожного з виконавців. Учень: оформляє пакет документів, інформаційний стенд за результатами проекту, готує презентацію результатів роботи.
4. Презентація результатів. Учитель: оцінює результати роботи. Учень: усвідомлює отримані результати і способи їх отримання, викладає зміст проекту (презентує проект), відповідає на запитання.
Захист проектів, як правило, відбувається у формі презентації (7-10 хвилин) в ході якої учень має ознайомити присутніх з результатами своєї роботи. 
 Шаблон виступу:
Вступ
Тема мого проекту ......................
Я вибрав цю тему, тому що ..................
Мета моєї роботи - .........................
Результатом проекту буде - ................
Цей результат допоможе досягти мети проекту, оскільки......
План моєї роботи (вказати час виконання і перерахувати усі проміжні етапи):
- Вибір теми і уточнення назви ...............
- Збір інформації (де і як шукав інформацію).........
- Досягнення результату (що і як робив).............
- Написання письмової частини проекту (як це робив).......
Основна частина
Я розпочав свою роботу з того, що ................
Потім я приступив до .....................
Я завершив роботу тим, що...................
В ході роботи я зіткнувся з такими проблемами.........
Щоб впоратися з проблемами, що виникли я..........
Я відхилився від плану (вказати, коли був порушений графік роботи) ....
План моєї роботи був порушений, тому що..........
В ході роботи я прийняв рішення змінити проектний продукт, оскільки...
Але все таки мені вдалося досягти мети проекту, тому що.......
Висновок
Закінчивши свій проект, я можу сказати, що не усе з того, що було задумано, вийшло, наприклад .....................
Це сталося, тому що ................
Якби я почав роботу наново, я б ..........
Наступного року я, можливо, продовжу цю роботу для того, щоб....
Я думаю, що я розв'язав проблему свого проекту, оскільки .......
Робота над проектом показала мені, що (що дізнався про себе і про проблему, над якою працював) ......................
              5. Рефлексія. Підведення підсумків, створення ситуації успіху.
Виходячи з сказаного, можна виділити наступні критерії оцінювання навчального проекту:
1) формулювання мети та завдань;
2) визначення необхідних початкових даних;
3) визначення  плану дій для виконання поставлених завдань;
4) добір необхідних технічних засобів та належне їх використання;
5) пошук необхідної інформації та користування інформаційними джерелами;
6) формулювання та використання понять, законів, моделей фізики;
7) створення змістовного, чітко структурованого повідомлення;
8) використання наукової і технічної термінології;
9) аргументоване доведення результатів дослідження;
10)  інтерпретація наукової і технічної інформації;
11)  уміння надавати змістовне пояснення та відповіді на запитання.   
Орієнтовні теми проектів, рефератів і повідомлень, експериментальних досліджень-10 клас у 2022-2023 навчальному році

Розділ І. МЕХАНІКА

Теми  проектів:

1. Вивчення фізичних характеристик власного тіла.

2. Резонанс: прояви і застосування.

3. Паски безпеки в транспорті.

Теми рефератів і повідомлень:

1. Час і його вимірювання.

2. Внесок космонавтов в освоєння космічного простору.

3. Внесок Амалі Еммі Нетер у розвиток теоретичної фізики.

4. Особливості конструкції високошвидкісного транспорту.

5. Рух у біологічних системах.

6. Сила тертя в техніці і природі.

7. Як «працює» парашут.

8. Навіщо спортсмени «закручують» м'яч.

9. Закони фізики і танцювальні рухи.

10. Важелі в живій природі.

11. Гідродинамічні характеристики кровоносної системи.

12. Вплив звуку та інфразвуку на організми, шумове забруднення.

13. Ультразвук у медицині.

Теми експериментальних досліджень:

1. Залежність дальності польоту тіла від напрямку та значення початкової швидкості його руху.

2. Створення штучної гравітації.

3. Залежність гальмівного шляху та часу гальмування від маси і швидкості тіла.

4. «Завдання» боксерських рукавичок і бинтів.

5. Аеродинамічні властивості паперових літачків.

6. Додавання гармонічних коливань, отримання фігур Ліссажу.

7. Аналіз рівня шуму в шкільних приміщеннях. Рекомендації проектувальникам.

Розділ ІІ. ЕЛЕМЕНТИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ВІДНОСНОСТІ

Теми рефератів і повідомлень:

1. Подорож у часі за теорією А. Ейнштейна.

2. Навіщо потрібні прискорювачі елементарних частинок.

3. Повчальні історії з життя першого космонавта незалежної України Л. К. Каденюка.

4. Придатні для життя планети. Як до них дістатися?

5. Темна енергія і темна матерія.

6. Всесвіт як результат Великого вибуху.

Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА

Теми проектів:

1. Дифузія та її значення.

2. Глобальне потепління: чи є загроза?

3. Вологість і температура повітря у приміщеннях, способи збереження тепла.

Теми рефератів і повідомлень:

1. Адіабатний процес у природі, техніці.

2. Аномальні властивості води.

3. «Жива» і «мертва» вода.

4. Капілярні явища в ґрунті.

5. Чому з'являються тріщини на стінах будинків. Як запобігти їх появі.

6. Фізика і хімія у процесах випікання та зберігання хліба.

7. Захист двигунів від перегріву.

8. Теплові процеси в тілі людини.

9. Порівняння економічної доцільності використання автомобілів із ДВЗ і електромобілів.

10. Ваші поради прем'єр-міністру: чи доцільно розвивати альтернативну енергетику в Україні.

11. Еволюція автомобільних двигунів.

Теми експериментальних досліджень:

1. Залежність температури кипіння від зовнішнього тиску, наявності домішок тощо.

2. Вирощування кристалів і вивчення їх фізичних властивостей.

3. Дослідження капілярних явищ.

4. Залежність швидкості випаровування води від різних факторів.

               Розділ ІV. ЕЛЕКТРИЧНЕ ПОЛЕ

Теми проектів:

1. Електростатичні явища та життєдіяльність організмів.

2. Електростатичні явища навколо.

3. Трибоелектрика та її застосування.

Теми рефератів і повідомлень:

1. Електростатичні методи лікування.

2. Електричне поле в клітинах істот.

3. Увага: висока напруга.

4. Історія створення блискавковідводу.

5. Заземлення побутових електроприладів.

6. Земля – величезний конденсатор.

Теми експериментальних досліджень:

1. Дослідження взаємодії заряджених тіл.

2. Виготовлення електроскопа. Дослідження за його допомогою заряджених тіл.

3. Різні способи візуалізації силових ліній електричного поля.
Source: https://formula.kr.ua/domashne-zavdannya-z-fiziki/orientovni-temi-proektiv-10-klas.html


Source: https://formula.kr.ua/domashne-zavdannya-z-fiziki/orientovni-temi-proektiv-10-klas.html

Орієнтовні теми навчальних проектів для учнів 8, 11 класу у 2018-2019 році: 



11 клас
ЕЛЕКТРОДИНАМІКА
1. Електричне поле та струм
1. Вплив електричного поля на живі організми.
2. Напівпровідникові прилади та їх застосування.

2. Електромагнітне поле
1. Вплив магнітного поля на живі організми.

3. коливання та хвилі   
Електромагнітні хвилі в природі і техніці.

4. Хвильова і квантова оптика 
Квантові генератори та їх застосування.

8 клас
Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА
1. Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування.
2. Енергозбережувальні технології.
3. Унікальні фізичні властивості води
4. Рідкі кристали та їх використання.
5. Полімери.
6. Наноматеріали.
7. Холодильні машини.
8. Кондиціонер, теплові насоси.

Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ
1. Електрика в житті людини.
2. Сучасні побутові та промислові електричні прилади.
3. Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини.
4. Вплив електричного струму на людський організм.

Орієнтовні теми навчальних проектів для учнів 7 класу у 2017-2018 році

Розділ 1.Фізика як природнича наука. Пізнання природи

  1. Видатні вчені-фізики
  2. Фізика в побуті, техніці, виробництві.
  3. Спостереження фізичних явищ довкілля.
  4. Дифузія в побуті.
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

  1. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
  2. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки.
  3. Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
  4. Коливальні процеси в техніці та живій природі.
Для прикладу:
1. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
Теоретична частина проекту
1. Вивчення нерівномірного прямолінійного руху — важливе завдання механіки. Нерівномірні рухи в природі, техніці, побуті.
2. Миттєва швидкість — найточніша характеристика нерівномірного прямолінійного руху.
3. Відмінність між середньою і миттєвою швидкостями нерівномірного руху.
4. Обчислення шляху при нерівномірному прямолінійному русі.
5. Методи визначення середньої швидкості нерівномірного прямолінійного руху.
6. Графічне подання нерівномірного прямолінійного руху.
Експериментальна частина проекту
1. Визначити середню швидкість руху дорогою до школи та зі школи.
2. Визначення середньої швидкості руху велосипедиста.
3. Визначення середньої швидкості польоту м’яча.
4. Визначення середньої швидкості бігу на 100 м на уроці фізкультури.
5. Визначення середньої швидкості руху паперового літачка.
6. Довести експериментально, що середня швидкість на всьому шляху не є середнім арифметичним швидкостей тіла на різних ділянках шляху.
7. Спостерігайте і опишіть нерівномірний прямолінійний рух у різних системах відліку.
8. Експериментально перевірте, чи можна, знаючи середню швидкість за певний проміжок часу, знайти шлях, пройдений тілом за будь-який час.
9. Проїдьте в автомобілі деяку відстань. Через кожну хвилину знімайте покази спідометра.

Встановіть, чи можливо за цими даними визначити середню швидкість руху автомобіля. Якщо неможливо, то додатково зафіксуйте ті дані, які для цього необхідні.


Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

  1. Розвиток судно- та повітроплавання
  2. Дослід Торрічеллі.
  3. Спостереження за зміною атмосферного тиску.
  4. Насоси.
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

  1. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
  2. Прості механізми у побутових пристроях.
  3. Біомеханіка людини.
  4. Використання енергії природних джерел.
ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ
Орієнтовні критерії оцінювання навчального проекту
1.       Актуальність -1 бал.
2.       Оформлення роботи (паперові носії) - 2 бали.
3.       Достовірність - 1 бал.
4.       Науковість - 2 бали.
5.       Представлення - 2 бали.
6.       Презентація (малюнки) - 2 бали.
7.       Обговорення - 2 бали.
Зовнішні ознаки рівня виконання проекту такі: 
бали низького рівня учень отримує в разі подання роботи (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами; 
бали середнього рівня – за фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання; 
бали достатнього рівня – за правильне виконання своєї частини роботи в разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні і формулюванні висновків за результатами дослідження; 
бали високого рівня – за дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи і презентацією індивідуального проекту або вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенні мети і завдань, активній участі в аналізі результатів та формулюванні висновків.
Орієнтовне оформлення проекту (паперові носії та презентація)
1.       Назва проекту.
2.       Тип проекту.
3.       Керівник проекту (вчитель).
4.       Виконавці проекту.
5.       Проблема.
6.       Мета.
7.       Очікуваний результат (для дослідження).
8.       Завдання проекту.
9.       Хід роботи.
10.  Висновки.
11.  Використані джерела інформації.
Зміст проекту оформлюється за такими розділами: 

Вступ – актуальність теми проекту (чим вона зацікавила учнів, яке практичне значення має для учнів, батьків, спільноти), мета і завдання роботи над проектом. 
Основна частина – це опис механізму реалізації проекту (Яким чином та за допомогою яких засобів був реалізований проект? Плани апробації конкретних справ з визначеними етапами). 
Заключна частина – це висновки, тобто результати та їх узгодження з поставленими завданнями. Завершується етап реалізації підготовкою загальної презентації та результатів проекту учнями класу. 

Презентація передбачає виклад результатів дослідницької, пошукової або практичної діяльності стосовно обраної теми за такою схемою: 
‒ тема проекту, його мета; 
‒ завдання, що були поставлені для досягнення мети; 
‒ способи виконання завдань; 
‒ основні ідеї, які використовувалися для теоретичного та практичного опрацювання проблем; ‒ отриманий результат; 
‒ висновок; 
‒ проблеми, які доцільно дослідити в майбутньому в рамках заявленої теми.
 Типи проектів
Ø Дослідницький.
Ø Інформаційно-пошуковий.
Ø Творчий.
Ø Рольовий.
Проект - це «п'ять П»
1.Проблема.
2. Проектування (планування).
3. Пошук інформації.
4. Продукт.
5. Презентація (представлення результату).


Орієнтовні теми навчальних проектів для учнів 10 класу у 2017-2018 році

Розділ 1.Механіка (ДИНАМіКА)
Штучні супутники Землі. Розвиток космлнавтики. Реактивний рух у природі та техніці.
Розділ 2. Молекулярна фізика (ВЛАСТИВОСТІ ГАЗІВ, РІДИН, ТВЕРДИХ ТІЛ)
Рідкі кристали та їхні властивості. Полімери: їхні властивості й застосування.

Проект "Що таке магнітне поле?

Немає коментарів:

Дописати коментар