четвер, 19 вересня 2019 р.

Батьківські збори 18.09.2019


Фізичний розвиток
У цьому віці особливо помітні відмінності у фізичному розвитку підлітків: у декого з них розпочався пубертатний період і вони виглядають старшими. Для хлопців це непогано. Ті, хто розвивається раніше, переважають однолітків у зрості та фізичній силі, що цінується у підлітковому середовищі й викликає повагу в дорослих. Проте статеве дозрівання дівчат починається в середньому на 2 роки раніше, ніж хлопців. Тому дівчата, які розвиваються раніше, можуть бути в цей період найвищими у класі й мати сформовані вторинні статеві ознаки. Через це вони нерідко стають об’єктами злих жартів і образ з боку однолітків і деяких нетактовних дорослих.
Учителям і батькам треба бути особливо делікатними з дівчатами, у яких раніше починається статеве дозрівання. Важливо розвивати у них навички розбудови самооцінки та вміння правильно висловлювати свої почуття.
Запізнілий статевий розвиток також може бути травмувальним чинником, особливо для хлопців, які виглядають зовсім, як діти. З огляду на це, важливо роз’яснювати учням особливості фізичного розвитку в підлітковому віці, вчити їх правильно реагувати на критику і протидіяти образам та шкільному булінгу.
Психічний розвиток
Більшість семикласників мають розвинене абстрактне мислення. Вони здатні спостерігати за поведінкою різних людей, узагальнювати власний досвід, передбачати наслідки і робити висновки.
В емоційному плані підлітки надзвичайно вразливі, для них характерні різкі зміни настрою і поведінки. То він чи вона поводиться як дитина, то починає вимагати більшої самостійності.
У підлітковому віці посилюється індивідуалізм і егоцентризм. Іноді здається, що підлітка, крім власної персони, ніщо не хвилює. Насправді це позитивний і цілком природний процес. Так підлітки намагаються зрозуміти свою цінність, яку пізніше навчаться зіставляти з цінністю інших людей.
Особливої гостроти набувають проблеми самоідентичності і розбудови самооцінки. Дехто починає самостверджуватися, принижуючи інших. Важливо допомогти учням сформувати здорову самооцінку, навчити розбудовувати її завдяки власним досягненням.
Соціаль-ний розвиток
Процес соціалізації семикласників відбувається швидкими темпами. Важливу роль продовжують відігравати підліткові компанії. У цей період неабиякий вплив має реклама, особливо щодо іміджу тіла та вживання психоактивних речовин — цигарок і алкоголю. Тому підлітків треба вчити розпізнавати рекламні стратегії, розвивати в них навички критичного мислення і протидії маніпуляціям.
Актуальні проблеми
Зростання рівня агресії
У підлітковому середовищі зростає рівень агресії і насилля. Це пояснюється як фізіологічними особливостями (в організмі хлопців концентрація тестостерону зростає майже у 20 разів), так і тим, що ЗМІ часто створюють романтичний імідж насилля. У підлітків це створює враження, що насилля є невід’ємною частиною людського життя. Агресивність підлітків посилюється під впливом алкоголю. Іноді батьки дозволяють дітям-підліткам вживати алкоголь на родинних святах. Насправді це погана ідея, оскільки дозвіл вживати алкоголь підлітки сприймають буквально, і вже ніщо не стримає їх від випивання у компанії однолітків.
Експериментування з психоактивними речовинами (ПАР)
Варто пам’ятати, що 7-й клас — це вік, у якому діти починають масово експериментувати з психоактивними речовинами. Запобігти цьому можна лише спільними зусиллями школи і родини. У школі мають бути жорсткі бар’єри щодо вживання ПАР і відповідний антинаркотичний контроль. Важливо провести тематичну зустріч із батьками семикласників, пояснити їм особливості розвитку підлітків та потребу добре пильнувати, з ким дружать їхні діти і чим вони займаються у вільний час.
Нерідко батьки вважають, що їхні діти вже достатньо дорослі, й дають їм практично необмежену свободу. Однак підлітки потребують певних обмежень. Відсутність батьківського контролю і чітких правил негативно впливає на їхній розвиток, породжує тривогу, часто провокує девіантну поведінку та вживання психоактивних речовин.
Анкета для учнів «Моє навчання» _______________________
Учні підкреслюють потрібні варіанти відповідей, допи­сують речення.
1.    Навчатися в школі мені:
1)    цікаво;
2)    нецікаво;
3)    не знаю.
2.    Найулюбленіші мої предмети___________ .
3.    Виконуючи самостійну роботу, я:
1)    одразу ж беруся до справи, працюю завжди швидко;
2)    спочатку намагаюсь зрозуміти завдання, ретельно все обмірковую, але потім дію без вагань, швидко;
3)    дуже довго думаю, не можу почати виконання за­вдання, почуваю себе невпевнено;
4)    завжди хвилююсь, почуваю себе неспокійно, тому, що         .
4.    Найчастіше я:
1)     не розумію мети роботи;
2)     не розумію завдання;
3)     не знаю, як його виконати;
4)     не вмію контролювати хід своєї роботи;
5)     не знаю, як перевірити результати;
6)     не вмію правильно розподілити час.
5.    Я дуже ціную допомогу вчителя, товаришів.
1)     Так.
2)     Ні.
6.    Якщо б я був учителем, то таким учням, як я, я б допо­міг у наступному:____________ ______________________________.
1)    Чи знаєте Ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день? (Оберіть потрібний варіант відпо­віді.)
а)       Так.  б)       Ні.
2)    Яке запитання Ви ставите дитині, коли вона повертаєть­ся зі школи?
а)       Які оцінки ти сьогодні отримав?  б)         Що було цікавого в школі?
в)       Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?
3)    Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та не­вдачі дитини у школі?
а)       Знаю багато, бо багато читав про це.  б)  Я мало читав про це. в)   Нічого не знаю.
4)    Чи знаєте Ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?
а)       Так, знаю.  б)       Знаю, проте хотілося б дізнатись більше.  в) Не знаю нічого.
5)    Чи потрібна Вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допо­моги?
а)       Так, необхідна.  б)        Ні.
6)    Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід’ємною частиною виховного процесу в родині?
а)       Так, це єдиний спосіб впливу на дитину.
б)       Так, але я обминаю цього.  в)          Ні, це неприпустимо.



Немає коментарів:

Дописати коментар