середа, 11 грудня 2024 р.

Академічна доброчесність на уроках інформатики

 

У рамках Тижня академічної доброчесності, під час уроків інформатики, у 6-их та 8-их класах, розглядалися такі поняття, як академічна доброчесність, авторське право та плагіат. Особливо це важливо, коли учні створюють сайти, відеороботи, використовуючи матеріали інших авторів.





Академічна доброчесність під час навчання  – це чесне та відповідальне виконання завдань, не списуючи чужі ідеї, матеріали та не вдаватись до шахрайства.

Олена Пасічник рекомендує учням наступні умови академічної доброчесності на уроках інформатики:

  1. Самостійна робота: всі завдання виконуються самостійно, без допомоги інших осіб (крім спілкування, коли вчитель дозволяє працювати в парах або групах).
  2. Заборонено:
    • Копіювати чужі тексти, коди ідеї або без посилань на джерело.
    • Використовувати готові рішення з Інтернету без дозволу вчителя.
    • Просити інших учнів виконувати завдання за тебе.
    • Обманювати вчителя щодо виконання роботи.
  3. Дозволено:
    • Користуйтеся підручниками, довідниками та іншими навчальними матеріалами.
    • Звертатися до вчителя за роз'ясненнями.
    • Обговорювати завдання з однокласниками, але кожен повинен виконувати свою частину роботи самостійно.
  4. Формування навичок:
    • Навчатися правильно цитувати джерела інформації.
    • Розвивати критичне мислення і вміння аналізувати інформацію.
    • Працювати в команді, поважаючи інших.
  5. Використання штучного інтелекту

    • Дозволено: Використовувати інструменти штучного інтелекту (наприклад, генератори текстів, програми для перекладу) як допоміжні засоби для:
      • Перевірки граматики та орфографії.
      • Пошук інформації та ідей для розв'язання задач.
      • Створення планів та перспектив.
    • Заборонено:
      • Подавати результати роботи штучного інтелекту як власні, без власного аналізу та доопрацювання.
      • Використовувати штучний інтелект для повного виконання завдань замість себе.
    • Важливо:
      • Розуміти, що штучний інтелект є інструментом, а не замінює власне мислення.
      • Критично оцінювати інформацію, отриману від штучного інтелекту.
      • Завжди вказувати, якщо використовували штучний інтелект у своїй роботі.

Чому це важливо для тебе?

  • Ти стаєш успішним: Люди, які досягають успіху, – це ті, хто вміють самостійно думати, розв'язувати проблеми й працювати в команді.
  • Ти готуєшся до майбутнього: У світі дезінформації дуже багато, вміння містить потрібну інформацію і правильно її використовувати – це дуже цінна навичка.
  • Ти відчуваєш задоволення від навчання: Коли ти сам доходиш до правильного рішення, ти відчуваєш гордість і задоволення від своїх досягнень.

Пам'ятай: Академічна доброчесність – це не просто правила, які потрібно слідувати. Це твій свідомий вибір бути чесним і відповідальним

https://dystosvita.org.ua/mod/page/view.php?id=1691 


Немає коментарів:

Дописати коментар